zaterdag 24 oktober 2009

Three the same, yet, different cards!!!

Voor nieuwe ideetjes kijk ik graag op het internet. Er is zo veel te vinden! En nog te leren. Daarvoor ga ik graag naar Two peas in a Bucket. Een designer daar, Jennifer McGuire, heeft haar ideeën over inkten laten zien in haar Thinking Inking Classes. Daar heb ik veel van opgestoken. En ik wilde ze natuurlijk graag in praktijk brengen.

For new ideas I love to surf the internet. There is so many interesting! And much more to learn. For that I like to go to Two peas in a Bucket. A designer there, Jennifer McGuire, has put all her ideas about inks in her Thinking Inking Classes. I have learned a lot from her classes. And of course it was time to put them into practice.

Op het eerste kaartje heb ik alleen maar distress inkt gemixt. Je krijgt hele mooie resultaten door de inkten in elkaar over te laten lopen. En daarna heb ik met een andere kleur nog een bloem gestempeld.

For the first card I only mixed a few distress inks. You get beautiful results by letting the colours run over. With a different colour I stamped some flowers.


Van vilt een baan van bloemen en vlinders erop. Zo krijgt het wat leven.

From felt a path of flowers and butterflies. It becomes more lively that way.


Nog wat kleine gestempelde vlindertjes in het hoekje en een mooie tekst erop en dit kaartje was al klaar!

Three little butterflies in the corner and a nice sentiment and this card was ready!


Ook voor het tweede kaartje ben ik aan de gang gegaan met het mixen van distress inkten.

For the second card I also mixed some distress inks.


De sentiment heb ik gestempeld en daarna geëmbosst met embossingpoeder. Met een stukje lint heb ik de ronde nog een beetje "aangekleed".

I stamped and embossed the sentiment. With a piece of ribbon I decorated the circle.


Over de gemixte ondergrond heb ik een achtergrond-tekststempel gezet. Daarna nog een "bosje" bloemen. Een leuk effect!

On the mixed background I stamped a textstamp. After that, a lovely "bunch of flowers". A nice effect!



Voor de achtergrond van het derde kaartje heb ik de tekststempel na de eerste afdruk een klein beetje opgetild en opgeschoven en nog een keertje gestempeld. Zo krijg je een dubbel effect van de tekst. Alleen de randen heb ik een beetje aangezet met distress inkt.

For the background of this third card I lifted the stamp a little after the first print, moved a little and stamped again. That way you have a blurred effect of the text. After that I only inked the edges a bit.


Het lint heb ik gevouwen en daarna op het kaartje gelijmd. Een mooie tekst eronder, "varme klemmer" oftewel "dikke knuffels" maken het kaartje af.

I folded the ribbon and glued it on the card. A beautiful sentiment, "varme klemmer" translated as "warm hugs", complets the card.


De bloem heb ik beïnkt met verschillende kleuren distress inkt en daarna beneveld met wat water. De inkten vloeien mooi in elkaar over en maken een prachtige afdruk van de stempel.

I inked the flowerstamp with different colours of distress ink and sprinkled it with a bit of water. the inks blend a bit and make a beautiful print of your stamp.
Er zijn 27 lessen allemaal over inkt en alles wat daarbij hoort op de Two peas webside. Ga eens kijken. Alles wordt uitgelegd in kleine filmpjes. Echt heel leuk! En... leerzaam.

There are 27 lessons, all about inks and everything that goes with it on the Two peas webside. Go and take a look. Everything is explained in videos. Really fun! And... instructive.

4 opmerkingen:

Mam zei

Schitterend weer. Een grote pluim verdiend hoor.
Mam

Unnis Hobbyrom zei

Herlige kort :)

Unknown zei

Hoi Nicole, leuk die lessen van Jennifer McGuire, je steekt van haar steeds weer wat op.

Het resultaat mag er ook wel zijn, hele leuke kaartjes!!

Groetjes Yvon.

Leuk ook om weer wat van je te lezen.

marielle zei

Hoi Nicole,

Leuke kaarten heb je gemaakt! ik had de lessen ook al bekeken!
gr. marielle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...